Honda Jazz 1.2 i-DSI Chiptuning után kontra Honda Jazz 1.4 i-DSI gyári beállításokkal

chiptuning

A jó chiptuning jó döntés nem csak a turbódízeleknél, de a kis benzinesek esetén is! Kevésbé ismert adat talán, hogy a 2001-ben Japánban debütáló kisautó már akkor teljesítette a 2010-re tervezett környezetvédelmi előírásokat, jóval megelőzve ezzel versenytársait, amit számos díjjal jutalmazott a szakma. 2002-es európai megjelenését követően a vásárlók népítélete szerint is kiemelkedően jól vizsgázott ez a nem is annyira kis autó, ugyanis belső terével, és főként csomagterével messze megelőzte kategóriatársait, és bizony egy kategóriával felette is sok típust megelőzött ezen a téren. Na de térjünk vissza az i-DSI (intelligens kettős és szekvenciális gyújtású) motorhoz, amiben egy egyedi hengerenkénti kettő, V alakban elrendezett gyújtógyertyáknak köszönhetően, már 2800-as fordulaton leadja a maximális nyomatékát, más benzinesekhez képest fele akkora fordulaton! Azonban ha előzni szeretnél egy kis benzinessel, elkelne még némi nyomaték, főkén légkondi mellett, vagy 5 személynél. Erre próbáltam egy megbízható megoldást keresni. Személyesen tapasztaltam, hogy az általam használt 1.2 i-DSI (gyengébb motorú) autó teljesítménye sokat javult a szekszárdi Rigotech motorsport és vezérléstechnikai Bt-nél elvégzett chiptuning után. Határozottan „virgoncabb” lett, főleg emelkedőn, alacsonyabb fordulatokon tapasztaltam változást, ahol amúgy is kiemelkedőt nyújt gyárilag az autó. A www.rigotech.hu oldalon (Rigotech chiptuning) kitöltött árajánlatban szereplő 10% körüli fogyasztáscsökkenést is sikerült az autónak már az első tankolásnál visszaigazolnia, aminek nagyon örültem, de itt még nem volt vége a mosolynak. Pár héttel később találkoztam egy 1.4-es Jazz tulajdonossal és elmondtam neki, hogy anno figyelmeztettek, hogy az 1.4-es sokkal jobban megy, inkább azt vegyem! Úgy voltam vele, nem adok félmillió forintot egy már automatavezérlésű klímáért és plusz 5lóerőért; 9Nm nyomatékért; 98 cm3-ért. Na, de visszatérve a másik autóra, gyorsultunk vele egy kijelölt szakaszon 5. sebességi fokozatban, ahol 43-ról 74Km/h-ra sikerült gyorsulni. Az 1.2-es Jazz ugyan ezen a távon megnyugtató módon 40-ről 70-re gyorsult chiptuning után, ami gyakorlatilag azonos eredmény! A plusz lóerőkért és nyomatékért fizetett chiptuning árát pedig háromszor is megspórolhatom a tapasztat fogyasztáscsökkenésnek köszönhetően, a tervezett további 100.000 km használat alatt, amíg eladósorba nem kerül autóm.